De feestdagen zijn weer voorbij en we zijn inmiddels weer volop bezig in het atelier. Tussen kerst en de jaarwisseling hebben we ruim de tijd genomen om terug te blikken op 2019 en plannen te maken voor 2020. Heerlijk is dat, om na een hele drukke periode alles te laten bezinken en met een frisse blik plannen te maken. We hebben in ieder geval heel veel zin in komend jaar!
2019
Afgelopen jaar hebben we een aantal stappen gezet op het gebied van productieverbetering en algehele professionalisering. Vorig jaar liep de levertijd op voor zakelijke klanten en de webshop was regelmatig helemaal uitverkocht, dus het was tijd voor radicale verandering. De productie van de zepen is grotendeels verplaatst naar een professioneel laboratorium in Amsterdam, waar ze een passie hebben voor pure ingrediënten.
Hierdoor kunnen we veel meer mensen van onze zepen laten genieten en het geeft ons ruimte om meer tijd te besteden aan het ontwikkelen van nieuwe zepen.
Publicaties
2019 was ook het jaar van mega toffe publicaties. Zo is het Zeeplokaal onder andere genoemd in de Cosmopolitan en verscheen er een uitgebreide publicatie in Ariadne at Home. Als klein bedrijf zonder marketing budgetten zijn deze publicaties enorm waardevol en zien we het als een groot compliment wanneer het Zeeplokaal wordt genoemd.
Dit geldt ook wanneer we jullie reacties online terug zien. Iedere keer dat we getagd worden op Facebook of Instagram doet ons even glunderen!
Iets te snel verhuisd, oeps!
Een andere, vooral praktische, grote verandering was de verhuizing naar ons nieuwe atelier. In oktober ‘19 verlieten we Lou Oudenoord om de ruimte aan de Eendrachtlaan 100 in Utrecht te betrekken. Deze keuze was voornamelijk gebaseerd op praktische overwegingen.
En ja, je kunt misschien al raden dat dat niet niet perse slim is geweest. De ruimte waar we nu in werken is inderdaad heel praktisch voor de werkzaamheden, maar ik vrees dat we een beetje verwend zijn geraakt bij Lou Oudenoord met heel veel daglicht en een fijn uitzicht. Het spreekt ons ook wel aan om echt totaal ergens anders te wonen en werken, dus wie weet waar we in 2020 (of 2021…) terechtkomen!
De plannen voor 2020
Productverbetering & nieuwe zepen
Dit jaar gaan we de tijd nemen om ieder ingrediënt dat we gebruiken weer kritisch na te lopen en te toetsen of deze ingrediënten nog steeds bij onze normen en waarden passen. Er vinden veel ontwikkelingen plaats op het gebied van duurzame landbouw. Bijvoorbeeld, het duurzaam verbouwen van palmolie. Op dit moment vinden wij deze ontwikkeling nog niet transparant genoeg. Het is wel iets dat we in de gaten willen houden, omdat het over vijf jaar wellicht wel een optie is, wanneer de palmolie-industrie dusdanig veranderd is en de impact op dier en milieu sterk gereduceerd is. Palmolie brengt namelijk wel het meeste op per vierkante meter, dus daarom willen we dat wel blijven volgen.
Daarnaast gaan we waarschijnlijk één of twee zepen wijzigen qua geur (etherische oliën). Bijna drie jaar geleden begonnen we met het ontwikkelen van de huidige zepen en inmiddels barsten we van de inspiratie voor nieuwe geur samenstellingen. Ook krijgen we regelmatig de vraag of we zepen met een favoriete geur of ingrediënt van jullie hebben, dat hebben we ook allemaal opgeslagen. Op dit moment denken we aan één of twee huidige zepen die we gaan finetunen qua geuren en we denken natuurlijk ook aan het ontwikkelen van nieuwe zepen.
Volg ons op Instagram om hierover op de hoogte te blijven! In december hebben we hier bijvoorbeeld al input aan jullie gevraagd voor de geuren.
Verrassing… Nieuwe verpakking!
Afgelopen maanden hebben we hard gewerkt aan een nieuwe verpakking. Heel spannend! We hopen in februari het resultaat te kunnen laten zien. De zepen krijgen dus een nieuw jasje én een nieuw formaat. De zepen worden zwaarder. Een lekker groot blok dat nog langer meegaat.
De reden voor de nieuwe verpakking zit ‘m voornamelijk in het beter beschermen van de zepen. Het wordt een dicht doosje, waardoor er minder verpakkingsmateriaal nodig is tijdens het verzenden van de zepen.
Daarbij merkten we ook dat het prettig is om op de verpakking zelf te kunnen vertellen hoe je, bijvoorbeeld, een haarzeep gebruikt. Dan hoef je niet na aanschaf nog uit te zoeken hoe je een haarzeep gebruikt. Dit zul je dus terugzien bij de nieuwe verpakking.
En nog veel meer, maar dat houden we nog even geheim… We kunnen niet wachten om de nieuwe verpakking aan je te laten zien! Schrijf je in voor de nieuwsbrief om een kortingscode te ontvangen bij de lancering van de nieuwe zepen.
Bloggen
Je kent het misschien wel, veel te veel plannen waardoor er van alles bij inschiet. Dat hebben wij met het bloggen, nieuwsbrieven en alles wat daar bij hoort. Dit zijn juist de dingen die we heel leuk vinden om te doen; anders dan een social media bericht kun je hier dieper ingaan op onderwerpen en meer informatie geven. We willen in 2020 dan ook de stoflaag van onze blog pagina blazen en weer regelmatig posten over van alles dat we leuk en interessant vinden om te delen! Heb jij onderwerpen in gedachten die je terug zou willen zien in een blog? Laat het hieronder weten in een reactie!
En het allerbelangrijkste…
Onze missie verspreiden, verspreiden en nog eens VERSPREIDEN!
Afgelopen jaar hebben we weer heel veel nieuwe klanten mogen verwelkomen en we willen in 2020 nog meer bijdragen aan het vergroenen van vele huishoudens. Er zijn nog een heleboel mensen die nog niet weten hoe makkelijk je met een paar stappen je plastic afval kunt verminderen en die mensen gaan we allemaal bereiken. Of nou ja, een heleboel dan!
Super leuk als je ons zeep avontuur blijft volgen in 2020!