Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

ZEEP

Hoe gebruik je een haarzeep?

Beweeg je haarzeep over de hoofdhuid en leg de zeep weg. Masseer je hoofdhuid zodat het lekker gaat schuimen. 

Spoel je haren vervolgens écht goed uit. Wij vinden het fijn om na te spoelen met een mengsel van water een appelazijn. Dat werkt als een conditioner. Dit is niet nodig, maar werkt wel extra verzorgend en zorgt voor een mooie glans. 

Voor de appelazijn conditioner doe je circa vijf lepels appelazijn in een beker. Vul dat aan met water. Na het uitspoelen van het zeepsop spoel je het appelazijn mengsel over de hoofdhuid en over de punten. Spoel je haar uit. 

De geur vervliegt zodra je haar opdroogt. Klik hier voor onze uitgebreide uitleg. 

Hoe lang gaat een blok haarzeep mee?

Dit ligt er aan hoe vaak je de haarzeep gebruikt. De ervaring leert dat de haren doorgaans minder gewassen hoeven worden door het gebruik van een haarzeep. Wijzelf wassen de haren gemiddeld een keer per week en doen dan ongeveer vijf tot zeven maanden met een blok, mits goed en droog bewaard. Dit ter indicatie.

Hebben jullie ook een conditioner?

Nog niet, wie weet komt dit in de toekomst wel in het assortiment! Voor nu is de appelazijn conditioner een super fijne en 100% natuurlijke oplossing. 

Wat zijn de voordelen van een haarzeep?

Een greep uit de voordelen! Geloof ons, het geeft rust om je badkamer te zien met enkel een blok (haar)zeep. Geen plastic flessen meer in de douche! Of op het aanrecht. 

Een blok (haar)zeep gaat veel langer mee dan een fles shampoo of andere vloeibare zeep.

Je haren worden op milde wijze gereinigd. Het is niet nodig om je haren te wassen met agressieve sulfaten en conserveringsmiddelen. 

Ook een fijn voordeel: een blok zeep neem je makkelijk mee op reis. Vloeibare mini’s kopen die je vervolgens niet helemaal opmaakt zijn dus verleden tijd. Benieuwd naar onze blog over de voordelen van een haarzeep? Lees hier verder!

Hoe bewaar ik mijn zeep het beste?

Je zeep gaat zo lang mogelijk mee als je de zeep goed bewaart op een plek waar de zeep kan opdrogen na gebruik. Gebruik daarvoor een zeep met ribbeltjes of groeven, zodat de zeep goed droogt. Kijk hier in onze webshop voor diverse zeephouders van keramiek, marmer of speksteen. 

Mijn haar voelt vettig of droog aan na het gebruik van een haarzeep, hoe kan dat?

Wanneer je voor de eerste keer een haarzeep gebruikt kan het zijn dat je hoofdhuid en haren even tijd nodig hebben om te wennen. Een haarzeep is een milde vorm van je haar reinigen, grote kans dat dit anders is bij de flessen haarzeep die je hiervoor hebt gebruikt. Daar zitten doorgaans agressieve reinigingsmiddelen in. Je hoofdhuid moet daar aan wennen. 

Zorg ervoor dat je de zeep goed gebruikt door onze tips te lezen en pas extra verzorging toe. Voelt je haar juist wat droog? Kneed, bijvoorbeeld, een paar druppels jojoba olie in de punten. Ieder mens is weer wat handig, soms moet je een paar dingen uit proberen om te kijken wat voor jou werkt. Geef het in ieder geval een paar weken tijd! 

Kan ik de haarzeep ook voor mijn lichaam gebruiken?

De haarzeep onderscheid zich van de reguliere zepen voor hand & body door de ingrediënten. Ieder ingrediënt doet iets voor je haren. Bijvoorbeeld, rozemarijn staat bekend om de werking tegen roos. Mocht de haarzeep echt niet bevallen, of je wilt lekker licht bepakt op reis gaan, kun je de haarzeep zeker ook voor je lichaam gebruiken.

BESTELLEN

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Dat kan! Dat doe je door het adres in te vullen tijdens het bestelproces, door “verzend naar ander adres” te kiezen. Wanneer je bestelling voor iemand anders is, kun je zijn of haar naam vermelden bij de bestelnotities. Vermeld het in het opmerkingenveld als je het als cadeautje wilt laten inpakken. 

Moet ik een account aanmaken om te bestellen?

Dit is niet verplicht. Je kunt ook als gast een bestelling plaatsen. Wel kun je je bestelling bij je volgende bezoek sneller plaatsen wanneer je een account aanmaakt.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Klik op “Mijn account”. Daar heb je de mogelijkheid om op “Lost your password” te klikken. Vul je e-mailadres in om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Als je na deze stap bent ingelogd kun je in je account je wachtwoord eventueel wijzigen.

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten, wat nu?

Je gebruikersnaam is altijd je e-mailadres.

Kan ik mijn bestelling bij het Zeeplokaal ophalen?

Helaas kun je tijdelijk geen bestellingen afhalen bij het atelier. 

Wanneer ontvang ik een bestelbevestiging?

Binnen een uur ontvang je per e-mail een bevestiging van je bestelling. Je ontvangt ook een mail op het moment dat jouw bestelling is verzonden, mét Track & Trace code. Ontvang je geen mail en heb je in je spamfolder gekeken? Neem contact met ons op via hallo@zeeplokaal.nl.

Is het mogelijk om mijn bestelling te wijzigen of annuleren direct na het bestellen?

Neem zo snel mogelijk contact op via hallo@zeeplokaal.nl en dan kijken wij graag wat de mogelijkheden zijn. Na ontvangst van je bestelling heb je 14 dagen de tijd om je bestelling eventueel te retourneren.

BETALEN

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Het Zeeplokaal biedt drie mogelijkheden voor het betalen van je bestelling: 

PayPal/Creditcard

iDeal

Bancontact/Mister Cash

Kan ik veilig betalen bij het Zeeplokaal?

Je kunt veilig betalen bij het Zeeplokaal. We gaan vertrouwelijk om met jouw gegevens en werken uitsluitend met een beveiligde betaalomgeving.

VERZENDKOSTEN & BEZORGING

Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?

Verzending binnen Nederland: €3,95. Bij een besteding van minimaal €40 euro wordt je bestelling gratis verzonden.

Verzending naar België, Luxemburg en Duitsland: €6,95. Bij een besteding van minimaal €80 euro wordt je bestelling gratis verzonden.

In je winkelmand kun je de verzendkosten terugzien.

Kan ik de dag van (pakket)bezorging zelf kiezen?

Je kunt dit in het opmerkingen veld tijdens het bestellen aangeven. We hebben een standaard levertijd van twee tot drie werkdagen, dus dit kan alleen handig zijn als je bijvoorbeeld je pakket over vier dagen wil ontvangen als je een vrije dag hebt. Wij doen ons best om dit te realiseren. De kans is ook vrij groot dat je bestelling door de brievenbus past! 

Past mijn bestelling door de brievenbus?

Er passen maximaal tien stukken zeep in een brievenbusdoos en hier hoef je dus niet voor thuis te blijven. Wanneer je meer dan tien stukken zeep en/of overige producten besteld wordt dit als een pakket bezorgd.

Bezorgen jullie ook in het buitenland?

Wij bezorgen ook in België, Luxemburg en Duitsland. Er kan in principe wel vanuit de meeste landen worden ingekocht voor wederverkoop. We horen graag van je via hallo@zeeplokaal.nl.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Iedere maandag, woensdag en vrijdag verzenden we de bestellingen. Zodra je bestelling is verzonden heb je het doorgaans de volgende dag in huis (met uitzondering van zondagen). 

Kan ik mijn bestelling volgen?

Zodra de bestelling door de Fietskoeriers is ontvangen ontvang je een Track & Trace code via het e-mailadres waarmee je de bestelling hebt geplaatst.

Wie levert mijn bestelling?

De bestellingen worden door PostNL bezorgd. 

RETOURNEREN

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Ja, je kunt tot veertien dagen na ontvangst van je bestelling aansprak maken op het recht van herroeping. Dit doe je door ons te mailen. Na bevestiging kun je je bestelling retourneren. We stellen het op prijs als je de zending in originele staat retourneert. 

Je mag het modelformulier voor herroeping gebruiken, maar dit is niet verplicht. Het formulier vind je op de pagina met algemene voorwaarden. Je hebt na ontvangst van je bestelling 14 dagen de tijd om het product te retourneren.

Nadat we je geretourneerde bestelling in goede orde hebben ontvangen, storneren we de kosten van je bestelling, inclusief eventuele verzendkosten. Hier vallen de retourkosten niet onder.

Een uitzondering op het recht van herroeping zijn gepersonaliseerde bestellingen.

Zijn er kosten aan het retourneren verbonden?

Ja, je betaald de kosten voor het retourneren van je bestelling.

Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?

Na ontvangst van de geretourneerde bestelling wordt deze binnen 24 uur verwerkt. De betaling wordt binnen vijf werkdagen na ontvangst van de retour teruggestort naar het rekeningnummer waarmee is betaald. Hoe snel dit op jouw rekening staat, hangt af van de bank.

Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?

Stuur zo snel mogelijk een e-mail naar hallo@zeeplokaal.nl. We zoeken met jou een gepaste oplossing.

Wat is het retour adres?

Het Zeeplokaal
Eendrachtlaan 100 Unit 8 
3526 LB Utrecht
Nederland

MAATWERK

Kan ik zeep bestellen met een persoonlijke boodschap? Bijvoorbeeld, voor een bruiloft, als bedankje of als doopsuiker?

Yes! Dat kan én is superleuk. Zowel het label als de zeep zelf kan gepersonaliseerd worden. We maken regelmatig gepersonaliseerde mini zeepjes als doopsuiker of bedankje, bijvoorbeeld voor trouwerijen of zakelijke bijeenkomsten. De mogelijkheden zijn eindeloos.

We bieden de volgende opties aan:

  • Zeep personaliseren met stempel
  • Zeep personaliseren met label (dit gaat om grotere aantallen)
  • Zeep personaliseren met lasergravure of een gepersonaliseerd papieren zakje om de zeep heen. Hiervoor neem je contact op met onze samenwerkingspartner Caroline van Hoshii
  • Mini zeepjes zonder enige personalisatie

Voor de opties met stempel, label of zonder personalisatie kun je ons mailen voor meer informatie hallo@zeeplokaal.nl. We denken graag met je mee!

Ik ben grafisch ontwerper of heb een bedrijf in doopsuiker, kan ik de mini zeepjes ook aanbieden aan mijn klanten?

Nee, dat kan helaas niet. We hebben ervoor gekozen om met een vaste samenwerkingspartner te werken voor de personalisatie opties. We vinden het prettig om één samenwerkingspartner te hebben. Zo kunnen we de beste kwaliteit waarborgen. Deze samenwerking is inmiddels een “geoliede machine”. Nieuwe samenwerkingen roepen weer andere vragen op, daar is onze capaciteit niet naar helaas. Je kunt wel voor je klanten gepersonaliseerde zeepjes (met stempel of label) bij ons bestellen. Voor gegraveerde zeepjes neem je contact op met Caroline van Hoshii. Er zijn dus geen mogelijkheden om zeepjes zelf verder te bewerken.

Wie stelt jullie Product Information File op?

We krijgen heel regelmatig de vraag van mede-zeepmakers hoe we het geregeld hebben wat betreft de wettelijke verplichtingen, het voldoen aan de Europese Cosmetica wetgeving. De vragen zijn soms zo uitgebreid dat het voor ons helaas niet haalbaar is om hier op in te gaan. Zelf hebben we ruim een jaar fulltime voorbereidend werk / research gedaan om dit allemaal op orde te krijgen, dus je kunt je voorstellen dat dit niet te doen is om in een mail te verwoorden 🙂 Bij veel vragen hangt het er ook maar helemaal vanaf hoe jij je bedrijf wilt inrichten. Dat is dus heel persoonlijk.

Kan ik meedraaien in het atelier om kennis op te doen voor mijn nieuwe zeep webshop?

We zien het als een groot compliment wanneer je bij ons een kijkje wilt nemen om kennis op te doen voor je nieuwe zeepziederij! Helaas is dit niet mogelijk in verband met tijdgebrek. Het Zeeplokaal is een heel klein bedrijf, dus we moeten enigszins kritisch zijn hoe we onze tijd indelen.